Copywriting

Czym jest copywriting? Jak można go zdefiniować i do czego wykorzystać? Jaką rolę w marketingu odgrywa copywriter? Dlaczego dzisiaj ważny jest SEO copywriting? Tego i znacznie więcej dowiesz się z naszego artykułu.

Spis Treści

Czym jest copywriting?

Choć wydawałoby się, że pojęcie copywriting jest powszechnie znane, prawda jest jednak taka, że nie każdy wie, co dokładnie się pod nim kryje. Choć najprościej powiedzieć, że jest to po prostu pisanie tekstów, to taka definicja będzie zbyt obszerna.

Nie będzie więc copywritingiem publicystyka, ani beletrystyka, ani nawet tworzenie opisów technicznych. Tutaj kluczową rolę odgrywa to, że tworzone teksty mają powstawać na potrzeby marketingu i reklamy. Dzięki wykorzystaniu wiedzy o potrzebach konsumentów, ich zachowaniu, copywriter pisze tak, by zachęcić klientów do określonych działań. Najczęściej oczywiście celem jest sprzedaż produktu/usługi. Jednak copywriting to także zoptymalizowane pod SEO i praktyczne dla użytkownika artykuły, które zawierają frazy kluczowe istotne przy pozycjonowaniu, a przy tym są ciekawe i wartościowe. Nie jest to więc proste zadanie i warto zlecić je profesjonalistom, ponadto współpraca z doświadczonymi copywriterami ma także inne zalety, jakie? Już podpowiadamy.

Kto zajmuje się copywritingiem?

Copywrtingiem zajmuje się copywriter. To osoba odpowiedzialna za tworzenie tekstów na potrzeby marketingu i reklamy. Jak się można jednak łatwo domyślić, nie każdy nadaje się do tego typu zajęcia. Copywriter musi być pomysłodawcą, ale i redaktorem. To on odpowiada zarówno za ideę, jak i jej wykonanie. Oczywistym jest więc, że musi nie tylko pisać poprawnie, ale i mieć lekkie pióro, a także tworzyć treści atrakcyjne dla odbiorcy i o charakterze perswazyjnym.

Copywriterzy pracują dla firm należących do wielu branż, dlatego często muszą pisać teksty na tematy, na których się nie znają, w związku z czym wymaga to od nich nie tylko dobrego przygotowania, ale i właściwego podejścia do tematu i grupy docelowej. Właśnie dlatego tak ważne jest, by poszukując osób, które dostarczą treści potrzebnych do marketingu, stawiać na osoby, które mają doświadczenie i dobre referencje.

Do czego służy copywriting?

Copywriting wykorzystuje się w celach marketingu i reklamy. Tak więc tradycyjnie korzystają z niego osoby, które potrzebują tekstów reklamowych, w tym na banery i ulotki, a także sloganów do reklam radiowych czy telewizyjnych.

Jednak dzisiaj, gdy większość działań marketingowych przeniosła się do Internetu, konieczne jest skorzystanie z usług copywriterów także do innych akcji. Tworząc stronę internetową marki, należy wypełnić ją treścią. To właśnie wśród ofert copywritigu znajdziemy możliwość stworzenia tekstów na stronę WWW. Jednak to nie wszystko. Także oferowane produkty, czy usługi należy dobrze opisać. Zlecając zrobienie tego copywriterowi, zyskuje się nie tylko rzeczowe opisy, ale i interesujące dla czytelnika.

Warto jednak zaznaczyć, że to nie wszystko. Dzisiaj, by zaistnieć w sieci, konieczne jest pozycjonowanie. Aby strona osiągnęła wysokie pozycje w Google, musi między innymi posiadać wartościowe treści. Odpowiedzią na tego typu wyzwanie jest copywriting SEO.  To tworzenie tekstów na potrzeby procesu, jakim jest pozycjonowanie stron.

SEO copywriter musi nie tylko tworzyć wartościowy content dla użytkowników, ale również zadbać o to, by był on taki dla robotów indeksujących w wyszukiwarce. Teksty odpowiednio nasycone słowami kluczowymi i właściwie zoptymalizowane pod katem Google, czyli posiadające nagłówki, które będą spójne, poprawne pod względem stylistycznym, ortograficznym i gramatycznym, sprawiają, że znacznie łatwiej jest dotrzeć do potencjalnych klientów.

SEO copywriting najczęściej oparty jest na tworzeniu tekstów na strony WWW, w tym opisów kategorii i produktów, a także wpisów na blogu, artykułów eksperckich, sponsorowanych, tekstów zapleczowych i postów do publikacji w social media.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here